یزدفردا: ثبت نام تخصیص سوخت به کشاورزان جهت مقابله با سرمازدگی باغات شهرستان خاتم آغاز شد.

به گزارش یزدفردا: کشاورزانی که امکانات اولیه جهت گرمایش باغات را فراهم نموده اند و باغات آنها دارای شناسنامه یا بیمه نامه می‌باشد برای بهره مندی از سهمیه سوخت می‌توانند درخواست خود را به مراکز جهاد کشاورزی فتح آباد و چاهک ارائه دهند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در جلسه کارگروه توزیع سوخت شهرستان خصوص سرمازدگی‌های بهاره باغات پسته گفت: به روش تولید دود و ایجاد حرارت می‌توان تا حدی با سرمازدگی مقابله کرد. 

مهدی فتحی با اشاره به آنکه تجربه نشان داده حرارت در باغ‌ها برای جلوگیری از خسارت‌های سرمازدگی بسیار موثر است؛ گفت: دود تولید شده در باغات می‌تواند سرما‌های یک تا دو درجه زیر صفر را کنترل کند و نیاز است کشاورزان باغ را گرم کنند تا بتوانند محصول خود را از آسیب سرما حفظ کنند. 

وی تصریح کرد: پیگیری‌ها برای تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان درحال انجام است و کشاورزانی که شرایط استفاده از سوخت مایع را دارند می‌توانند در مراکز جهاد کشاورزی درخواست خود را ثبت کنند تا برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت پذیرد. 

وی افزود با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، باغات شناسنامه دار یا دارای بیمه نامه در اولویت تخصیص سوخت قرار دارند.

کشاورزان محترم میتوانند جهت دریافت شناسنامه باغات و پروانه کسب کشاورزی به نظام صنفی کشاورزی واقع در ساختمان مرکز جهاد کشاورزی فتح آباد مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا